marți, 31 mai 2016

prostu

am ajuns să cred
că situația asta de lângă mine
se aplică ca formă universală
de raportare la tot
ce-o mai fi fiind și totul
ăsta probabil ceea ce tu
numești realitate ce eu
consider sau simt a fi ceva
bun. iar divaghez
și nu-mi place neam.
situația așadar
să o prezint

stimate doamne
stimați domni
în casă țin un prost
unuia cărui îi gătesc
nu regulat
dar îi gătesc când
îmi gătesc
și prostul sadea
ce tinde să spună
că e noul om
și liberal și toate cele
îmi roade găteala de zici
că e africa-nsăși.
fără vreo vorbă fără
nimic nainte.

dar dac-ar fi să i le spun
eu pot să jur că nu ar fi așa
cum cred că e acum
că lui
acelui prost i s-ar părea că noi avem un legământ
și că poate să jure că
fiecare îmbucătură pe care o ia
e însoțită din partea mea de-un mare bravo
hai bagă-n
 tine că eu m-am săturat.
ei

așa-i în viață
căci viața nu e poezie știi
chiar nu e
adică eu n-o simt deloc ca pe o poezie
o simt ca pe nimic momentan
și e evident
că tu cu superioritatea ta
n-ai reuși să faci vreodată diferența între ce-ți spun eu
între ce încerc să spun și ce gândești tu
despre mine din perspectiva ta.
ei

așa e și să-ți bagi mințile-n cap
pentru vecie de ar putea să fie alfel
nu
noi doi
același mecanism
eu am gătim mereu chiar bine
și tu ai luat mereu fără să-ntrebi
și când m-am ofticat că ai mâncat
ca însuși prostul
te-ai ofticat că îți explic lucruri pline de nimic și labă.
dumnezeule mare
și sfânt
dacă ești
omoară rațiunea
ascultă-mi această rugă minusculă
în comparație cu fricile pe care le am
și pe care le port atârnate de curu-mi pe veci.
omoară rațiunea
și lasă-ne proști
să nu judecăm
să nu ne abatem de la instinct și pasiune
c-atunci sunt sigur că unii cu alții
ne-am fute
și-am spune că e dragoste și legământ
ce papuceasca mă-sii
nu

întrebare retorică să știi
furia nu face bine la ten si cel mai important
lucru care s-a schimbat în mine
e ăsta.

în rest nimic
logica asta cu eu sunt cel mai deștept
și că tu semeni din ce în ce mai mult cu prostu
ăsta care stă în casa mea
e cea mai bună
pentru că chiar așa e
pentru că nihilismul a fost mereu așa
și daca n-a fost așa
pot să jur că pot să inventez orice
orice vreau eu
și mușchii cardinali
ce papuceasca mă-sii


Niciun comentariu :