duminică, 17 ianuarie 2016

cinci

vinerea
(așa cum spune mama)
e ziua-mi norocoasă
din cele șapte lăsate 
de-acel prea obosit
amabil creator.
e ziua dorului mărut
a strângerii de gât
cu-nghițituri mărunte
a prostului meu scris
a nervilor, a jalei ce-mi apasă pieptul.
vinerea e ziua când sunt la fel
dar parcă la n-șpe milioane
de ani lumină
distanță de ce-am fost.
tot vinerea aș putea să spun că am cunoscut
fiecare femeie ce-am iubit
și o, doamne
eu le-am iubit pe toate
tot vinerea am plâns
nu prima data
(sau poate prima dată când a contat)
vinerea așa cum e firesc
și cum noi ca oameni nătângi
și blegi credem în clișee
circularitate și univers
aș putea să mor
(vorbesc cam des de moarte în ultima vreme)
sau să mă-nsor.
ai suferi, nu?
ai suferi să știi că mă-nsor
și că te bucuri de fapt de fericirea mea
ai suferi, nu?
dar atunci gândește-te
că e vineri și că e ziua mea norocoasă
și că putea fi mai rău
că putea fi rece și delăsător
și că așa inert tu chiar nu m-ai putea plânge


Niciun comentariu :